خدمات پژوهشی موسسه خوارزمی

برگزاری کارگاه پژوهشی و مشاوره نگارش مقاله و چاپ کتاب

با توجه به هدف‌گذاری مؤسسه خوارزمی برای جلوگیری از سرقت علمی، کارگاه پژوهشی برگزار می نماید 
حفظ و ارتقای رزومه‌ی دانشجویان و اعتقاد به این اصل که رزومه‌ی دانشجو اساس شخصیت علمی اوست،
واحد تحصیلات تکمیلی اقدام به طراحی و اجرای برنامه پژوهشی در شاخه زیر نموده است:

  1. استاد – مشاور پایان نامه
  2. مشاور همراه مقاله و کنفراس
  3. مشاوره‌ی چاپ کتاب
  4. مدرک معتبر زبان

در راستای نیل به اهداف تعیین شده‌ی فوق،
واحد تحقیقات تکمیلی مؤسسه خوارزمی اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی با عناوین ذیل نموده است:

  1. پروپزال نویسی
  2. روش تحقیق
  3. end note
  4. word پیشرفته
  5. کارگاه مشاوره‌ای علم مختص هر رشته
  6. جستجوی پیشرفته
  7. مقاله نویسی
  8. زبان آکادمیک
  9. ژورنال شناسی
  10. آشنایی با قوانین چاپ و چگونگی استخراج کتاب از دل پایان نامه
  11. دوره‌های جامع آموزش نرم افزارهای کاربردی مختص هر رشته
  12. دوره های جامع آموزش زبان حرفه‌ای ( TOLIMO,TOFLE, MSRT,GRE,IELTS ,….)

 

کارگاه

I)‌ کارگاه مشاوره‌ای:

با توجه به نیازهای آموزشی و مشاوره‌ای گروه‌های مختلف آموزش در بازه‌های زمانی مختلف سال تحصیلی،
موسسه خوارزمی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی زیر می‌نماید:

  1. کارگاه دروس مطالعه
  2. کارگاه خلاصه نویسی
  3. کارگاه جهش بزرگ
  4. کارگاه اسرار موفقیت تحصیلی
  5. کارگاه اسرار موفقیت کنکور
  6. انتخاب رشته کنکور
  7. دوازده قانون طلایی موفقیت
  8. هفت گام تا جهش
  9. شروعی دوباره
  10. کنکور بدون توقف
  11. انتخاب سرنوشت
  12. ایستگاه آخر

II) کارگاه تکنیک‌ها و شیوه های حل مسأله:

آشنایی با نگاه طراحان و دام‌های آموزشی مورد استفاده‌ی آن‌ها در سال‌های اخیر باعث می‌شود هرچه کمتر در این دام‌ها بیفتیم.
انواع اشتباهات داوطلبین در جلسه‌ی آزمون عبارتند از:

اشتباهات علمی:‌ مثل اشتباه نوشتن یک فرمول فیزیک و متعاقباً رسیدن به پاسخ اشتباه

اشتباهات ناشی از فراموشی:‌ مثل به خاطر نیاوردن معنای یک لغت یا نویسنده‌ی یک کتاب.

دام‌های طراح:‌

  • قرار دادن تعداد زیادی نویسنده و کتاب در تست،‌ تأکید روی منظوم یا منثور بودن اثر،‌ پرسش از زن یا مرد بودن نویسنده،‌
    آوردن آیات و احادیث دینی با لغات زبان با ظاهر شبیه به هم.
  • قرار دادن اعداد قرینه،‌ معکوس و مضرب پاسخ در گزینه‌ها با این هدف که دانش‌آموز اگر در هر مرحله‌ای از مراحل حل دچار اشتباه شود
    پاسخی را که به آن می‌رسد در گزینه‌ها ببیند و به اشتباه علامت بزند.
  • اعداد موجود در گزینه‌ها را به صورت برعکس با شماره‌ی گزینه یا به صورت نامرتب می‌چیند. مثلاً:‌گزینه ۴:۱                  گزینه ۳:۲                  گزینه ۱:۳                  گزینه ۱:۴

اشتباهات محاسباتی:‌ مثل جابه‌جا زدن مثبت و منفی یا اشتباه در ضرب و تقسیم.

اشتباهات لپی:‌ مثل اشتباه وارد کردن گزینه در پاسخ برگ.

بسیاری از مباحث هستند که علاوه بر روش معمول مطالعه،‌
روش ساده‌تری نیز دارند که برگرفته از قوه‌ی ابداع اساتید مجرب و دانش آموزان خلاقی است
که اوقات زیادی را صرف شناخت انواع تست‌ها و ابداع راه‌حل‌های منحصر به فرد نموده‌اند.
شناخت و یادگیری این تکنیک‌ها به دانش‌اموز این امکان را می‌دهد به این مباحث به سادگی و در مدت چند ثانیه پاسخ دهد
و برای پاسخ‌گویی به مباحثی که راه میان‌بر و قلق خاصی برای آن‌ها وجود ندارد زمان زیادی در دست داشته باشد.