درباره خوارزمی

آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقای سطح آموزشی و مشاوره تحصیلی دانش‌آموختگان سراسر کشور در سال ۱۳۷۴ به‌عنوان بنیان‌گذار و مؤسس اقدام به ثبت موسسه‌ خوارزمی فرزانه با بهره‌گیری از سیستم آموزشی S.T.I.G نموده که به شناسایی وضعیت فعلی دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت پرداخته است.

  • filter_dramaدرباره خوارزمی

    مبتکر، کهن و پر افتخار، سه عبارتی است که شاید بتواند توصیف کننده بخشی از عملکرد مجتمع آموزشی باشد که ریشه در گذشته ای نسبتا دور داشته و نگاهی متفاوت، دقیق و عقاب گونه به آینده دارد.

    مجتمع آموزشی خوارزمی با ۲۵ سال سابقه درخشان و ده ها رتبه ی برتر در حال حاضر به عنوان کاملترین و جامع ترین مرکز آموزشی کشور در تمام مقاطع تحصیلی ( از پیش دبستانی تا دکتری )، تحت هدایت دپارتمانهای تخصصی با حضور برترین اساتید کشور، به صورت کاملا علمی و تخصصی، خدمات نوین آموزشی ارائه کرده و هر ساله با ارائه طرحهای برتر، اقدام به پرکردن خلاء های موجود در سیستم آموزشی رایج کشور می‌نماید. در کنار آموزش، هدایت تحصیلی علمی و صحیح داوطلبان در تمامی مراحل تحصیلی، از اهداف اصلی این مجتمع آموزشی می‌باشد.

    طرحهای نوین آموزشی خوارزمی پس از آسیب شناسی و بررسی دقیق نقاط ضعف سیستم های موجود از یک طرف و نیاز داوطلبان ( بویژه داوطلبانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند از امکانات آموزشی مناسب استفاده کنند ) از طرف دیگر، طراحی و تدوین گردیده است.

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با شماره ثبت ۱۰۴۷۵ نامی آشنا برای پدران و مادران، از دیرباز در زمینه آموزشی کشور فعالیت خود را با دبیرستان خوارزمی آغاز نمود و در تابستان ۱۳۷۵ با حضور فعال در بین ۲۱۸ شعبه حضوری در سطح کشور، رسالت خدمات رسانی آموزشی در خدمت عموم داوطلبان از مقطع پیش دبستان تا پیش دانشگاهی را ارائه نمود و در سال ۱۳۹۱ پس از بررسی تجارب و نتایج به دست آمده و موفقیت چشمگیر در این مقاطع اقدام به راه اندازی واحد تحصیلات تکمیلی خوارزمی در شاخه های:

    • کنکور ارشد و دکتری

    • آموزش مهارتی ویژه دانشجویان و سازمانها

    • خدمات پژوهشی شامل: الف) مشاوره در نگارش مقاله و پایان نامه ب) چاپ کتاب ج) مدرک زبان د) اعزام دانشجویان به دانشگاه های معتبر خارج از کشور ه) اجرا و آموزش امور پژوهشی، تحقیقی ویژه دانشجویان و سازمان ها

    • برگزاری دوره های تخصصی و ارائه مدارک معتبر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های معتبر خارج از کشور نموده است. در سال ۱۳۹۴ دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و غیرانتفاعی به جمع هولدینگ آموزشی خوارزمی پیوستند.

    الگوی S.T.I.G دارای چهار گام اصلی بوده که شامل موارد زیر می‌باشد:

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی از سیستم Special Training Individual Goal که به اختصار S.T.I.G نامیده می‌شود، بهره گرفته که به بررسی اهداف، وضعیت دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت می‌پردازد. در این الگو چهار گام اصلی مورد بررسی و اجرا قرار گرفته که شامل موارد زیر می‌باشد:

    گام اول: تشخیص هدف اصلی به تفکیک و بیان ریز موارد

    برای مثال: می‌خواهم دانشگاه [سراسری]، رشته [پزشکی]، در شهر [تهران] قبول شوم.

    گام دوم: بررسی وضعیت فعلی داوطلب

    این امر با تکمیل فرم خودارزیابی و یا نتایج حاصله از شرکت در آزمون تعیین سطح با در نظر گرفتن سطح تسلط دانش‌آموخته در هر درس میسر می‌شود.

    گام سوم: فاصله‌یابی و بررسی نهایی با وضعیت فعلی

    در این گام نظر بر این است که بر اساس نتایج خودارزیابی و تعیین سطح، فاصله‌یابی مبتنی بر تابع هدف ارزیابی و بررسی گردد. برای مثال میزان تسلط در یک درس با توجه به تابع هدف انتخابی، ۳۷% برآورد شده و میزان تسلط و تعیین سطح ۲۲% به‌دست آمده است بنابراین برنامه‌ریزی فردی بر اساس ۱۵% رشد خواهد بود.

    گام نهایی: تدوین برنامه‌ریزی و دوره‌های فردی

    تمامی خدمات ارائه شده به دانش‌آموخته بر پایه افزایش میزان فاصله [همان ۱۵% نمونه] برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش خدمات آموزشی فردی نام‌گذاری می‌گردد و برای اولین‌بار در ایرا توسط مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با مدیریت جناب آقای مهندس پژمان به عنوان طراح و پایه‌گذار این سیستم آموزشی اجرا می‌گردد.

    بنیان‌گذار و مؤسس مجموعه فرهنگی و آموزشی خوارزمی آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقاء سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌پذیران سراسر کشور در سال ۷۸ اقدام به ثبت و راه‌اندازی این مؤسسه تحت نام خوارزمی فرزانه نمودند.

  • filter_dramaافتخارات خوارزمی

    در زیر گوشه ای از افتخارات گروه آموزشی خوارزمی آورده شده است:

    ۱٫ ۱۸۰ رتبه اول و دوم کنکور سراسری در سال ۸۵ و ۸۶

    ۲٫ ۷۴ رتبه اول و دوم کنکور سراسری در سال ۸۷

    ۳٫ مبتکر ۱۱ طرح آموزشی همچون روش مهندسی معکوس و…

    ۴٫تاسیس اولین رادیوی کنکوری با مشارکت رادیو تهران

    ۵٫ مبتکر طرح مدرسه کنکور

    ۶٫ مبتکر و اولین مجری طرح اردوهای آموزشی

    ۷٫ اجرای طرح استاد پروازی

    ۸٫ عقد قرارداد با آموزش و پرورش استان هرمزگان و رشد جهشی داوطلبان پیش دانشگاهی و کنکور

    ۹٫ طراحی و تدوین کتب درختی، تیپ بندی برای اولین بار در کشور

    ۱۰٫ بررسی مباحث سوال خیز و حدس سوالات کنکور

    ۱۱٫ مبتکر طرح VIP 12. ارائه خدمات جامع آموزش فردی با توجه به نیازهای آموزشی داوطلبان در اقصی نقاط کشور،

    برای آشنا شدن با نگرش خوارزمی با هم برخی نواقص موجود در سیستم آموزشی کشور را بررسی می‌کنیم :

    ۱) درسیستم آموزشی موجود، استاد و قالب کلاس ثابت است و کلاس و آزمون بر اساس قدرت یادگیری و توانایی داوطلب طراحی نمی‌شود.

    ۲) امکان استفاده ی گروههای سنی بزرگسال از خدمات آموزشی رسمی کشور وجود ندارد.

    ۳) امکان استفاده از منابع و ابزارهای آموزشی موجود ( برخلاف ظاهر متنوع و گوناگون آنها ) بسیار محدود است.

    ۴) غیر قابل تکرار بودن جلسات آموزشی.

    ۵) اتلاف وقت و هزینه در اثر رفت و آمد.

    ۶) هزینه ی بالای مراکز و منابع آموزشی معتبر.

    ۷) عدم تحقق کامل فرآیند یادگیری شامل انتقال محفوظات به حافظه بلند مدت.

    ۸) محدودیت زمانی و مکانی.

    ۹) یکپارچه نبودن و عدم هماهنگی سیستم آموزشی، مشاوره و آزمون.

    ۱۰) تعدد منابع مختلف و بلاتکلیفی داوطلب برای تعیین منبع یادگیری.

    ۱۱) عدم وجود سیستم آموزشی و مشاوره ای مطلوب در نقاط مختلف کشور.

    ۱۲) ‌ بی‌توجهی به فرآیند آموزشی فردی

    ۱۳) عدم وجود اهرم های انگیزشی و محرک آموزشی.

    ۱۴) عدم وجود سیستم های نظارت و کنترل.

    ۱۵) نبودن امکان رفع اشکال فردی جز در کلاس خصوصی و صرف هزینه.

    با توجه به موارد فوق، موسسه خوارزمی در راستای اصلاح نواقص وضعیت آموزشی موجود، سیستم STIG را برای اولین بار در کشور ابداع و راه اندازی نموده است.

    از خصوصیات این سیستم می‌توان به فراگیر بودن آن در کل کشور، فارغ از میزان سواد علمی داوطلب، سن و سال، محل زندگی و… اشاره کرد. از ویژگی های منحصر به فرد این طرح وجود دوره های آموزشی آنلاین است که موسسه خوارزمی به عنوان مبدع و مبتکر این طرح از سال ۸۱ اقدام به برگزاری آن نموده است.

    الگوی S.T.I.G دارای چهار گام اصلی بوده که شامل موارد زیر می‌باشد:

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی از سیستم Special Training Individual Goal که به اختصار S.T.I.G نامیده می‌شود، بهره گرفته که به بررسی اهداف، وضعیت دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت می‌پردازد. در این الگو چهار گام اصلی مورد بررسی و اجرا قرار گرفته که شامل موارد زیر می‌باشد:

    گام اول: تشخیص هدف اصلی به تفکیک و بیان ریز موارد

    برای مثال: می‌خواهم دانشگاه [سراسری]، رشته [پزشکی]، در شهر [تهران] قبول شوم.

    گام دوم: بررسی وضعیت فعلی داوطلب

    این امر با تکمیل فرم خودارزیابی و یا نتایج حاصله از شرکت در آزمون تعیین سطح با در نظر گرفتن سطح تسلط دانش‌آموخته در هر درس میسر می‌شود.

    گام سوم: فاصله‌یابی و بررسی نهایی با وضعیت فعلی

    در این گام نظر بر این است که بر اساس نتایج خودارزیابی و تعیین سطح، فاصله‌یابی مبتنی بر تابع هدف ارزیابی و بررسی گردد. برای مثال میزان تسلط در یک درس با توجه به تابع هدف انتخابی، ۳۷% برآورد شده و میزان تسلط و تعیین سطح ۲۲% به‌دست آمده است بنابراین برنامه‌ریزی فردی بر اساس ۱۵% رشد خواهد بود.

    گام نهایی: تدوین برنامه‌ریزی و دوره‌های فردی

    تمامی خدمات ارائه شده به دانش‌آموخته بر پایه افزایش میزان فاصله [همان ۱۵% نمونه] برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش خدمات آموزشی فردی نام‌گذاری می‌گردد و برای اولین‌بار در ایرا توسط مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با مدیریت جناب آقای مهندس پژمان به عنوان طراح و پایه‌گذار این سیستم آموزشی اجرا می‌گردد.

    بنیان‌گذار و مؤسس مجموعه فرهنگی و آموزشی خوارزمی آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقاء سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌پذیران سراسر کشور در سال ۷۸ اقدام به ثبت و راه‌اندازی این مؤسسه تحت نام خوارزمی فرزانه نمودند.

  • filter_dramaمزایای دوره های آنلاین

    بخشی از مزایا و امتیازات دوره های آنلاین عبارتند از :

    ۱- دانشجو محور بوده و نقش استاد به عنوان راهنما و تسهیل کننده است.

    ۲- برای تمامی گروههای سنی و در همه جا و همه وقت با شعار ” آموزش همگانی ” در دسترس است.

    ۳- یادگیری مشارکتی است. یادگیرندگان، معلمان و اولیاء را گردهم می آورد.

    ۴- یادگیری سریع، زنده و پویا و در عین حال کم هزینه است. حداقل به میزان ۵۰ درصد به سرعت یادگیری اضافه خواهد شد و نیز کاهش چشمگیر هزینه ها در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد را به دنبال خواهد داشت.

    ۵- جامع، یعنی امکان استفاده از همه منابع و ابزارهای آموزشی و یادگیری مثل کلاسهای مجازی و شبیه سازی را داراست.

    ۶- فرصتهای آموزشی برابر را در اختیار همگان قرار می دهد و عدالت در نظام آموزشی محقق میشود.

    ۷- کلیه فعالیتها از جمله مدیریت، ثبت نام، دریافت شهریه، آموزش و نظارت و اعطای گواهینامه بر روی شبکه اینترنت انجام میشود.
    ۸- در جوامع مدرن امروزی شهروندان باید دارای دانش مورد نیاز برای زندگی امروزی باشند. از طریق ایجاد کانال ارتباطی پیوسته دانش و اطلاعات، جدید و بروز شده، در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت و باعث افزایش سطح دانش و فرهنگ جامعه می‌شود.
    ۹- می توان به انتشار اطلاعات عمومی ضروری پرداخت.
    ۱۰- نیازی به تلف شدن وقت در اثر رفت و آمد و حضور درکلاس نیست.

    الگوی S.T.I.G دارای چهار گام اصلی بوده که شامل موارد زیر می‌باشد:

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی از سیستم Special Training Individual Goal که به اختصار S.T.I.G نامیده می‌شود، بهره گرفته که به بررسی اهداف، وضعیت دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت می‌پردازد. در این الگو چهار گام اصلی مورد بررسی و اجرا قرار گرفته که شامل موارد زیر می‌باشد:

    گام اول: تشخیص هدف اصلی به تفکیک و بیان ریز موارد

    برای مثال: می‌خواهم دانشگاه [سراسری]، رشته [پزشکی]، در شهر [تهران] قبول شوم.

    گام دوم: بررسی وضعیت فعلی داوطلب

    این امر با تکمیل فرم خودارزیابی و یا نتایج حاصله از شرکت در آزمون تعیین سطح با در نظر گرفتن سطح تسلط دانش‌آموخته در هر درس میسر می‌شود.

    گام سوم: فاصله‌یابی و بررسی نهایی با وضعیت فعلی

    در این گام نظر بر این است که بر اساس نتایج خودارزیابی و تعیین سطح، فاصله‌یابی مبتنی بر تابع هدف ارزیابی و بررسی گردد. برای مثال میزان تسلط در یک درس با توجه به تابع هدف انتخابی، ۳۷% برآورد شده و میزان تسلط و تعیین سطح ۲۲% به‌دست آمده است بنابراین برنامه‌ریزی فردی بر اساس ۱۵% رشد خواهد بود.

    گام نهایی: تدوین برنامه‌ریزی و دوره‌های فردی

    تمامی خدمات ارائه شده به دانش‌آموخته بر پایه افزایش میزان فاصله [همان ۱۵% نمونه] برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش خدمات آموزشی فردی نام‌گذاری می‌گردد و برای اولین‌بار در ایرا توسط مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با مدیریت جناب آقای مهندس پژمان به عنوان طراح و پایه‌گذار این سیستم آموزشی اجرا می‌گردد.

    بنیان‌گذار و مؤسس مجموعه فرهنگی و آموزشی خوارزمی آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقاء سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌پذیران سراسر کشور در سال ۷۸ اقدام به ثبت و راه‌اندازی این مؤسسه تحت نام خوارزمی فرزانه نمودند.

  • filter_dramaنظام آموزشی کنکوری رایج

    موسسات و همکاران عزیزمان برای آنکه متقاضیان آزمون ارشد آمادگی لازم را برای شرکت در همآورد کنکور ارشد کسب نمایند به سه صورت به آنها یاری می رسانند.

    منابع آموزشی :
    موسسات با کمک اساتید رشته های مختلف اقدام به خلاصه کردن منابع می نمایند . معمولا تمام گرد آورندگان این گونه منابع بصورت پیش فرض بخشی از کتاب را بصورت اطلاعات اولیه داوطلبان فرض می نمایند . بخشی را هم بصورت غیر ضروری تلقی کرده و حدود ۴ تا ۵۰ درصد مباحث را گرد آوری می کنند . با فرض یادگیری ۵۰ درصدی ( که سطح بازدهی خوبی است ) داوطلب با تسلط برروی این منابع حدود ۲۰ تا ۲۵ % می تواند به سئوالات بازدهی پاسخ دهد .
    آزمون های آزمایشی :
    معمولا آزمونهای آزمایشی سرفصل دار جزو خدمات خاص موسسات اعلام می گردد .اکثر همکاران سرفصل ها را به صورت ۲۵ % های مجزا با دوره های هر ۲ آزمون یکبار ارائه می نمایند . جامعه آماری معمولا به عنوان مهمترین ویژگی آزمونها بیان می گردد و جالب اینکه تمام دوستان مدعی بالاترین جامعه آماری می باشند.
    کلاس های حضوری :
    کلاسهای حضوری عمدتا به عنوان بهترین و آخرین راه یادگیری انتخاب می گردد . کلاسهای حضوری معمولا ۷ تا ۱۰ ساعت در روز بوده و روزهای متعددی از هفته مطالعاتی داوطلب را به خود اختصاص می دهد .
    مشاوره تحصیلی :
    اکثر موسسات آموزشی عالی بدین صورت عمل می نمایند که داوطلب جهت ثبت نام اولیه از مشاوره یکی از رتبه های برتر رشته خود بهره مند است . این مشاوره سطوح مختلفی داشته و هر مشاور تجربیات شخصی خود را به داوطلب منتقل می نماید .

    الگوی S.T.I.G دارای چهار گام اصلی بوده که شامل موارد زیر می‌باشد:

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی از سیستم Special Training Individual Goal که به اختصار S.T.I.G نامیده می‌شود، بهره گرفته که به بررسی اهداف، وضعیت دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت می‌پردازد. در این الگو چهار گام اصلی مورد بررسی و اجرا قرار گرفته که شامل موارد زیر می‌باشد:

    گام اول: تشخیص هدف اصلی به تفکیک و بیان ریز موارد

    برای مثال: می‌خواهم دانشگاه [سراسری]، رشته [پزشکی]، در شهر [تهران] قبول شوم.

    گام دوم: بررسی وضعیت فعلی داوطلب

    این امر با تکمیل فرم خودارزیابی و یا نتایج حاصله از شرکت در آزمون تعیین سطح با در نظر گرفتن سطح تسلط دانش‌آموخته در هر درس میسر می‌شود.

    گام سوم: فاصله‌یابی و بررسی نهایی با وضعیت فعلی

    در این گام نظر بر این است که بر اساس نتایج خودارزیابی و تعیین سطح، فاصله‌یابی مبتنی بر تابع هدف ارزیابی و بررسی گردد. برای مثال میزان تسلط در یک درس با توجه به تابع هدف انتخابی، ۳۷% برآورد شده و میزان تسلط و تعیین سطح ۲۲% به‌دست آمده است بنابراین برنامه‌ریزی فردی بر اساس ۱۵% رشد خواهد بود.

    گام نهایی: تدوین برنامه‌ریزی و دوره‌های فردی

    تمامی خدمات ارائه شده به دانش‌آموخته بر پایه افزایش میزان فاصله [همان ۱۵% نمونه] برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش خدمات آموزشی فردی نام‌گذاری می‌گردد و برای اولین‌بار در ایرا توسط مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با مدیریت جناب آقای مهندس پژمان به عنوان طراح و پایه‌گذار این سیستم آموزشی اجرا می‌گردد.

    بنیان‌گذار و مؤسس مجموعه فرهنگی و آموزشی خوارزمی آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقاء سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌پذیران سراسر کشور در سال ۷۸ اقدام به ثبت و راه‌اندازی این مؤسسه تحت نام خوارزمی فرزانه نمودند.

  • filter_dramaسبک آموزشی خوارزمی

    هر داوطلب جهت رسیدن به رتبه های برتر کنکور ارشد یا دکتری می بایست ۴ مرحله زیر را سپری نمایند .

    دوره پایه سازی :
    در این دوره با توجه به مفهومی شدن سئوالات آزمونهای ارشد و دکتری ، داوطلب ابتدا توسط اساتید تعیین سطح شده و بر اساس آن ، موسسه اقدام به ارسال منابع متعدد برای وی می نماید . در این مرحله منابع می تواند طبق نظر استاد بصورت گلچین از سایر انتشارات یا موسسات همکار باشد ، زیرا هدف ایجاد یک باید علمی قدرتمند بر اساس وضعیت فعلی داوطلب می باشد و نه صرفا ارائه منابع خوارزمی
    دوره تسلط تستی :
    در این مرحله اساتید به آموزش و رفع اشکال و هدایت داوطلب بر اساس سرفصلهای سئوال خیز کنکور اقدام نموده و مهارتهای تست زنی داوطلب در بخشهای مختلف ارتقاء می یابد .
    رفع عیب علمی :
    این مرحله پس از طی کردن روند مناسب و علمی مطالعه در ۲ بخش قبلی ، با کمک آزمونهای آزمایشی انجام می پذیرد . سرفصلهای آزمون بر اساس آخرین تغییرات اعلامی سازمان بخش تعیین شده و پس از برگزاری هر مرحله ، داوطلب با همراهی اساتید تخصصی هر درس ، اقدام به واکاوی سئوالات آزمون و سئوالات نکته دار می نمایند .
    جمع بندی و مرور نهایی :
    تمام طول دوران مطالعه داوطلب یک طرف و ۵/۱ ماه آخر قبل از برگزاری آزمون هم در طرف دیگر در این مرحله ابتدا کل مباحث پرسئوال پرتکرار و کم سئوال پرتکرار مرور شده و سپس اقدام به حل تستهای دفترچه ای می نمائیم .
    خدمات تکمیلی :
    تمام داوطلبان در طول دوره تحت نظارت گروه اساتید زیر ، علمی ترین دوران تحصیلی خود را طی می نمایند.
    ۱ – استاد برنامه ریزی درسی :
    که اقدام به برنامه ریزی حرفه ای – علمی و مدرن بر اساس شرایط زندگی و شغلی هر داوطلب نموده و اجرای ان را بطور کامل زیر نظر دارند
    ۲ – استاد درس زبان :
    با توجه به عملکرد ضعیف بسیاری از داوطلبان در این درس و نیز با توجه به ضریب رقابت بالای این درس ، مجتمع آموزشی خوارزمی ، نگاه ویژه ای به این درس در تمامی مقاطع خود می نماید .
    ۳ – استاد روانشناسی :
    زیر نظر گرفتن سطح انگیزه ، انرژی و شرایط روحی داوطلبان به همراه توجه به بهداشت روانی و بهداشت حافظه از جمله مدرنترین خدمات آموزشی می باشد که در حال حاضر تنها درمجتمع آموزشی خوارزمی مورد توجه قرار گرفته است .
    ۴ – پشتیبانان عمومی :
    این اساتید وظیفه هماهنگی بخشهای مختلف مربوط به داوطلب را بر عهده داشته تا داوطلب دچار سردرگمی و اتلاف زمان و انرژی نگردد
    ۵ – اساتید دروس تخصصی :
    داوطلب در هر درس با بهترین اساتید دوره دیده رشته و گرایش خود بطور مستمر در ارتباط بوده و گام به گام توسط آنها رصد شده و در هر بخشی که به کمک نیاز داشته باشد بصورت تلفنی ، اینترنتی و یا حضوری استاد اقدام به رفع اشکار کامل وی می نماید .

    الگوی S.T.I.G دارای چهار گام اصلی بوده که شامل موارد زیر می‌باشد:

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی از سیستم Special Training Individual Goal که به اختصار S.T.I.G نامیده می‌شود، بهره گرفته که به بررسی اهداف، وضعیت دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت می‌پردازد. در این الگو چهار گام اصلی مورد بررسی و اجرا قرار گرفته که شامل موارد زیر می‌باشد:

    گام اول: تشخیص هدف اصلی به تفکیک و بیان ریز موارد

    برای مثال: می‌خواهم دانشگاه [سراسری]، رشته [پزشکی]، در شهر [تهران] قبول شوم.

    گام دوم: بررسی وضعیت فعلی داوطلب

    این امر با تکمیل فرم خودارزیابی و یا نتایج حاصله از شرکت در آزمون تعیین سطح با در نظر گرفتن سطح تسلط دانش‌آموخته در هر درس میسر می‌شود.

    گام سوم: فاصله‌یابی و بررسی نهایی با وضعیت فعلی

    در این گام نظر بر این است که بر اساس نتایج خودارزیابی و تعیین سطح، فاصله‌یابی مبتنی بر تابع هدف ارزیابی و بررسی گردد. برای مثال میزان تسلط در یک درس با توجه به تابع هدف انتخابی، ۳۷% برآورد شده و میزان تسلط و تعیین سطح ۲۲% به‌دست آمده است بنابراین برنامه‌ریزی فردی بر اساس ۱۵% رشد خواهد بود.

    گام نهایی: تدوین برنامه‌ریزی و دوره‌های فردی

    تمامی خدمات ارائه شده به دانش‌آموخته بر پایه افزایش میزان فاصله [همان ۱۵% نمونه] برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش خدمات آموزشی فردی نام‌گذاری می‌گردد و برای اولین‌بار در ایرا توسط مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با مدیریت جناب آقای مهندس پژمان به عنوان طراح و پایه‌گذار این سیستم آموزشی اجرا می‌گردد.

    بنیان‌گذار و مؤسس مجموعه فرهنگی و آموزشی خوارزمی آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقاء سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌پذیران سراسر کشور در سال ۷۸ اقدام به ثبت و راه‌اندازی این مؤسسه تحت نام خوارزمی فرزانه نمودند.

  • filter_dramaشرح خدمات خوارزمی

    تضمین ارشد و آزمون کتبی دکتری
    شرح خدمات : تیم کامل اساتید تخصصی + آزمون آزمایشی + منابع تضمینی + کلاسهای اینترنتی در ۵ درس + DVD های آموزشی
    مشاوره تضمینی
    شرح خدمات: اساتید برنامه ریز + مشاور روانشناسی + اساتید تخصصی + بخشی از منابع تخصصی
    منابع تضمینی
    شرح خدمات : منابع اولیه ویژه دوره پایه سازی+ منابع تستی+ کتابچه سوالات چند سال اخیر با پاسخ تشریحی+ DVD آموزشی
    آزمون آزمایشی
    شرح خدمات : ۸ مرحله برای ارشد و ۷ مرحله برای دکتری
    کلاس اینترنتی
    شرح خدمات: پانزده جلسه برای هر درس ( در هر رشته معمولا برای ۵ درس موثر در کنکور کلاس برگزار میشود)
    پکیج مصاحبه
    شرح خدمات: جزوه نکات طلایی + DVD آموزشی+ مشاوره تخصصی+ جلسه شبیه سازی آزمون مصاحبه
    چاپ کتاب
    شرح خدمات: طراحی جلد+ صفحه آرایی بر اساس دستورالعمل دانشگاه شهید بهشتی+ اخذ مجوزات لازم+ چاپ ۴۰ جلد از کتاب(۲۵ جلد برای داوطلب و الباقی برای نهاد های مربوطه)
    پایان نامه ارشد
    شرح خدمات: تعریف عنوان + مشاوره نگارش پروپوزال + مشاوره انجام کامل پایان نامه
    مدرک زبان
    شرح خدمات: مشاوره تخصصی + DVD آموزشی+ منابع کامل + کلاس Online + 2 مرحله آزمون شبیه سازی
    مقالات علمی
    در مجلات معتبر وزارت علوم ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه تهران و …
    مقاله
    ISI
    مقاله
    ISC
    مقاله علمی-پژوهشی داخلی

    الگوی S.T.I.G دارای چهار گام اصلی بوده که شامل موارد زیر می‌باشد:

    مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی از سیستم Special Training Individual Goal که به اختصار S.T.I.G نامیده می‌شود، بهره گرفته که به بررسی اهداف، وضعیت دانش‌آموخته و جبران نقاط ضعف و پرورش نقاط قوت می‌پردازد. در این الگو چهار گام اصلی مورد بررسی و اجرا قرار گرفته که شامل موارد زیر می‌باشد:

    گام اول: تشخیص هدف اصلی به تفکیک و بیان ریز موارد

    برای مثال: می‌خواهم دانشگاه [سراسری]، رشته [پزشکی]، در شهر [تهران] قبول شوم.

    گام دوم: بررسی وضعیت فعلی داوطلب

    این امر با تکمیل فرم خودارزیابی و یا نتایج حاصله از شرکت در آزمون تعیین سطح با در نظر گرفتن سطح تسلط دانش‌آموخته در هر درس میسر می‌شود.

    گام سوم: فاصله‌یابی و بررسی نهایی با وضعیت فعلی

    در این گام نظر بر این است که بر اساس نتایج خودارزیابی و تعیین سطح، فاصله‌یابی مبتنی بر تابع هدف ارزیابی و بررسی گردد. برای مثال میزان تسلط در یک درس با توجه به تابع هدف انتخابی، ۳۷% برآورد شده و میزان تسلط و تعیین سطح ۲۲% به‌دست آمده است بنابراین برنامه‌ریزی فردی بر اساس ۱۵% رشد خواهد بود.

    گام نهایی: تدوین برنامه‌ریزی و دوره‌های فردی

    تمامی خدمات ارائه شده به دانش‌آموخته بر پایه افزایش میزان فاصله [همان ۱۵% نمونه] برنامه‌ریزی می‌شود که در این بخش خدمات آموزشی فردی نام‌گذاری می‌گردد و برای اولین‌بار در ایرا توسط مرکز مشاوره و مطالعات تحصیلی خوارزمی با مدیریت جناب آقای مهندس پژمان به عنوان طراح و پایه‌گذار این سیستم آموزشی اجرا می‌گردد.

    بنیان‌گذار و مؤسس مجموعه فرهنگی و آموزشی خوارزمی آقای مهندس پژمان عباد با هدف ارتقاء سطح آموزشی و تحصیلی دانش‌پذیران سراسر کشور در سال ۷۸ اقدام به ثبت و راه‌اندازی این مؤسسه تحت نام خوارزمی فرزانه نمودند.

افتخارات خوارزمی

موسسه آموزشی خوارزمی در راستای ارتقای سطح آموزشی کشور با سابقه بیش از یک دهه فعالیت آموزشی افتخارات متعددی را توانسته است کسب نماید.

موسسه آموزشی خوارزمی مبتکر طرح مشاور محور در زمینه آموزشی می باشد که سالها تجربه در زمینه مشاوره تحصیلی ، ما را پیشرو در آموزش مشاور محور نموده است.

عملکرد ما در این سالها بیانگر تخصص ، تعهد کاری و اخلاقی به داوطلبان می باشد.

لیست زیر تنها گوشه ای از عناوین و افتخارات ما می باشد.

کسب ۱۸۶ رتبه ۱ و ۲ رقمی
کسب ۷۴ رتبه ی ۱ و ۲ رقمی
کسب ۱۶۸۷ رتبه ی زیر ۲۰۰۰ با معدل زیر ۱۵
درصد بالای ۹۰ در دروس ریاضی و فیزیک توسط ۹۱۸ داوطلب.
حل ۴۰ درصد از تست های کنکور به صورت چشمی به کمک تکنیک ارتباط بین گزینه ها و شکل پاسخنامه بدون تغییر سواد علمی.
حدس بیش از ۸۷ درصد سوالات کنکور به تفکیک دانشگاه سراسری- آزاد.
کسب افتخاری بزرگ برای داوطلبانیکه با وضعیت ضعیف مطالعاتی در هفته ی پایانی اسفند و فروردین ماه استفاده کننده ی طرح تضمینی بوده و توانسته اند در کنکور سراسری افتخار آفرین باشند.

جالب است بدانید که ۱ درصد از این داوطلبان رتبه ی ۱ رقمی، ۹ درصد رتبه ی ۲ رقمی، ۳۲ درصد رتبه ی ۳ رقمی، ۳۶ درصد رتبه ی بین ۱ تا ۲ هزار، ۱۱ درصد رتبه ی بین ۲ تا ۴ هزار و ۱۰ درصد نهایی در انتخاب اول خود در دانشگاه آزاد قبول شده اند.